söndag 21 februari 2010

Mera Hipp barnmat

Som jag nämnde innan så har jag ju varit borta ett tag. Innan jag åkte damp det ner en postavi i brevinkastet men jag hade så mycket att fixa med så jag hann inte hämta ut paketet. Detsamma gällde när jag sen kom hem. Det var fullt upp så det blev aldrig av att jag hämtade ut det där paketet. Men i helgen var det dags för hämtade jag det inte innan måndag så skulle det skickas tillbaka. Igår eftermiddag begav jag mig ut mot spårvagnen och möttes av en hel skock med människor som stod och trängdes i kuren (det snöade en del). Efter tio minuter gav jag upp och gick tillbaka hem igen. Idag tog jag nytt mod till mig och försökte på nytt. Denna gång med C och Lilleman i barnvagnen och med tanken att promenera till macken istället för att åka spårvagn. Småvägarna som vi brukar ta var inte uppskottade så vi fick oss en rejäl promenad innan vi kom fram. Ett stort paket väntade och spänningen steg, vad kunde det vara? Jag hade ju inte beställt nåt? Väl hemma gick det upp ett ljus för mig. För ett tag sen skrev jag ett inlägg här om Hipp barnmat och blev sedan tillfrågad om jag ville testa nya produkter för dom. Jag tackade ja och tänkte inte mer på det. Idag kom följande:
Tyvärr är Lilleman inte gammal nog för maten än så de får vänta några månader. Men hur kommer det sig att det kan vara så lång hållbarhet? Hipp tillverkar endast ekologisk barnmat och har därför varit vårt självklara val de gånger vi valt att köpa barnmat (och hittat Hipp i butiken). Men dessa nyheter ställer jag mig tveksam till, i innehållsförteckningen läser jag bland annat "jästextrakt". Jag har lärt mig att det bara är en annan version av glutamat, också känt som E621. Har jag fel? Detta får jag forska vidare i, hoppas verkligen inte att de stoppat det i barnmat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar