onsdag 23 september 2009

Kladdkakor - mina kokböcker del 1


Tänkte att jag skulle dela med mig av min kokboksflora. Inser när jag kollar i hyllan att det är övervägande kak- och sötsaksböcker jag har men det kanske speglar vad jag helst pysslar med i köket också...

En av de mer vältummade är denna: Kladdkakor av Maria Öhrn. Alla recept är långt ifrån bakade men en stor del har ändå testats i mitt kök och några har jag gjort flera gånger om. Till dessa hör bland annat Sega chokladrutor, Lätt limechokladtårta och Chokladmuffins med vaniljkräm. Så småningom kommer de säkert att dyka upp här i bloggen också.

Boken är hur som helst väldigt bra, med många finfina recept och väldigt vackra bilder. Rekommenderas till alla kladdkaksälskare!

Som en avslutning tänkte jag ge mig själv en liten utmaning och göra ett recept i boken som jag aldrig gjort tidigare! Efter lite bläddrande i boken bestämmer jag mig för ett av recepten utan foto (finns några få): Varm chokladpudding med knäckigt täcke. Så någon gång inom den närmsta framtiden ska jag se till att testa den och sedan rapportera här. Någon som vill komma hit och smaka kanske? =)

(foto: http://www.formapg.se/)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar