fredag 4 december 2009

Hasselnötspraliner - Baci

Äntligen har jag fått min spruta med vaccination mot svininfluensan! Det har varit slut här i flera veckor och jag har fått vända i dörren ett antal gånger. Igår så fanns det i alla fall
och snabbt gick det också, i princip ingen väntetid. Så nu har alla i familjen fått sprutan till slut!

Och till slut så har jag också fotograferat mina underbara bacis!

Minneskortet är inte rensat på systemkameran men det är åtminstone inte fullt längre. Egentligen ska man pilla bort formarna när godiset är klart men det är mycket praktiskare att ha dem kvar så de får nog vara kvar ett tag till. Pillade bort en för att visa hur fint det kan bli i alla fall!

Baci - hasselnötspraliner, ca 20 st
150 g mörk choklad
ca 1 dl hasselnötter
100 g nutella

Smält hälften av chokladen och pensla ischokladformar. Låt stelna.

Plocka ut 20 hasselnötter och finhacka resten. Smält nutellan i vattenbad eller på svag värme och rör i de finhackade nötterna. Fördela i chokladformarna och tryck i en hasselnöt i varje form.

Smält till sist resterande choklad och klicka eller ringla över. Själv toppade jag med några Knäckkolor från Kryddhuset.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar