onsdag 9 december 2009

Sju sorters kakor - mina kokböcker del 4


Liksom i varenda hushåll i Sverige så finns den också i vårat hem. Sveriges mest sålda bok om jag inte är felunderrättad. Och den är välanvänd här hemma i alla fall. Som jag nämnde i något tidigare inlägg så hade jag en period när jag bakade de recept som hade blivit prisbelönta. Jag kan rekommendera Saffranskaka, Ingefärskakor och Prästgårdens pepparkaka.

När jag bläddrar i den ser jag direkt vad som blir min utmaning: Margits kryddkaka! Jag älskar mjuka pepparkakor och har sneglat på denna tidigare men aldrig haft snabbkaffepulver hemma (och inte känt för att köpa hem enkom för en kaka). Men nu har vi ju det, och det används inte ens eftersom vi numera har en kaffebryggare. Men jag varnar redan nu att jag kanske utesluter russinen. Jag är inte överförtjust i kakor med russin i...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar