söndag 11 oktober 2009

Mellisglass

När mina föräldrar var på besök för någon vecka sen hade mamma med ett recept till mig från Coops tidning Mersmak på egengjord glass med banan och ananas. "Du gillar ju ananas". Och det gör jag ju men lustigt nog så blev det mango istället...

Eftersom det enda "onyttiga" i den är kokosmjölk passade vi på och gjorde detta till mellanmål när vi hade besök men inte heller detta föll lilltjejen i smaken, dock oss vuxna...

Ingredienser:
5 skivade frusna bananer
300 g frusen mango i bitar (enligt originalreceptet en halv ananas)
2 dl kokosmjölk

Plocka upp frukten och låt den tina något. Häll sedan på kokosmjölken och kör allt i en mixer till en slät massa. Till servering kan man rosta kokosflingor och toppa med. Mums!

2 kommentarer:

  1. Jag har fyra bananer som ligger och väntar på att frysas ner

    SvaraRadera
  2. Mmm, vad gott. Jag ska alltid göra så nu, när bananerna blir gamla ska jag frysa istället för att slänga, har liksom aldrig tänkt på det! =)

    SvaraRadera