fredag 11 december 2009

Ekologisk barnmat - Hipp

När vi är hemma brukar lilleman få hemlagad mat som hans mamma har gjort och frusit ner i isbitsstorlekar åt honom. Perfekt att plocka upp vad man känner för, en bit kyckling eller fisk, potatis, morot, majs, sås osv. Idag missade jag dock att ta upp några isbitar (men jag kom ihåg att ta upp en matlåda till mig...?) och när jag kom hem strax innan 12 kändes det som ett jätteprojekt att börja plocka i frysen så det fick bli en barnmatsburk idag: Ris- och grönsakspuré med kyckling från Hipp. Bilden är lånad därifrån. Lilleman gick i sitt första luciatåg idag som en jättesöt stjärngosse. Eller gick och gick, blev buren. Mina armar värker ännu efter att ha burit honom genom hela tåget och sen dansat kring granen i 40 minuter. Är inte riktigt van att kånka runt så mycket barn så länge. Nu har vi inte vägt honom på ett tag men jag chansar på 12 kg så nog kan man säga att jag fått mitt gympapass idag.

Hur som helst så tänkte jag tipsa om Hipps ekologiska och KRAVmärkta produkter. De flesta barnmatsburkar innehåller ju tyvärr palmolja som inte är så bra för regnskogarna men i den här hittar jag bara solrosolja som dessutom är ekologisk! Och ja, den kostar lite mer. Men kanske är det värt det? Fråga regnskogen vetja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar