onsdag 16 december 2009

Rocky road

Ni måste tro att jag bara äter julgodis vilket inte är hela sanningen. Faktiskt så äter jag lagad mat varje dag men på sistone har inte kameran åkt fram av olika anledningar. En del repriser har det blivit och så en del som jag inte känner för att göra igen och inte behöver sparas till eftervärlden. Och så ibland så äter jag inte hemma. Som idag. När de åter igen tog mitt vatten och avlopp... Som tur är finns det en snäll mamma i närheten som släpper in mig och lilleman på förmiddagen, ger oss mat och sen vinkar av oss på eftermiddagen när hantverkarna gett sig av.

Så därför så tar jag och visar upp lite mer julgodis... =) Nu har jag också gjort godiset som alla pratar om, nämligen Rocky road! Och ja, jag medger, så grymt goda, men vilket dyrt godis! Massor med mörk choklad, pistagenötter och dumlekolor. Jag vägde det faktiskt när det var klart och om jag får tid så ska jag räkna ut kilopris på det. Har jag tur så visar det sig prisvärt och jag gör om godiset till nästa år! =)

Rocky road
600 g mörk choklad
200 g dumlekolor
50 g minimarshmallows
3 dl salta jordnötter
1 dl skalade pistagenötter

Smält chokladen, blanda i övrigt, häll ut, låt stelna och skär upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar