fredag 23 oktober 2009

Ballerinapops

Var inne på bloggen Sött och sånt och hittade en massa recept på pops så jag var tvungen att testa själv. Fick hjälp av min söta svägerska.

Jag tog mina favoritkakor, Ballerina Choko, och körde hela paketet i matberedaren. Tog sedan i en rejäl sked med turkisk yoghurt och körde lite till. Kanske tog jag lite mycket yoghurt för det var inte helt lätt att rulla till små bollar. In i kylskåpet en halvtimme för att stelna och sedan doppades/rullades de i smält 72%-ig choklad och så lite strössel på. Lite pilligt men väldigt enkelt.

Blev det gott då? Jovars, riktigt gott var det men jag undrar om inte originalkakorna är än godare som dom är naturella. Nästa gång kanske jag ska göra på några kakor som jag inte är lika förtjusta i som dom är?

1 kommentar: