torsdag 1 oktober 2009

Laxgryta med ananas och citron


Idag hade jag en annan mamma på middagsbesök och jag passade på att laga en ny favorit som jag hittat i en matblogg jag läser ibland nämligen, En sida med mat - Åsas läckerheter. Där finns mycket goda saker, bland annat en kycklinggryta med apelsin, lime och mango chutney. Det blev en variant på den idag men med citron istället för lime och utan vitlök och cayenne. Blev inget foto så jag visar en liknande gryta istället med lax, ananas och citron som jag gjorde i helgen.

Det här hade jag i:
400 g lax
3/4 färsk ananas i småbitar
skalet av en citron
juicen av en halv citron
2 dl turkisk yoghurt
2 dl mjölk
vetemjöl till redning (ca 1 msk)
1 tsk sambal oelek
1 tsk ingefära
salt och citronpeppar

Jag delade laxen i mindre bitar och stekte först upp dessa med lite salt och citronpeppar. Sen var det bara till att blanda i övrigt, låta koka upp och smaka av! Jag serverade med pasta och kokt blomkål. Jag älskar blomkål och passar på nu när det är billigt, åt det även till dagens kycklinggryta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar