lördag 24 oktober 2009

Müsliscones

Dagen inleddes med nybakta scones, mmm. En variant på Leilas müsliscones med solrosfrö som idag blev utan solrosfrön... Jag uteslöt även sockret idag och som vanligt orkade jag inte pensla dom med uppvispat ägg. Någon gång ska jag ta mig i kragen...

Summa summarum:
6½ dl vetemjöl
2 dl fruktmüsli
1½ tsk bakpulver
125 gram smör
1 ägg
2 dl mjölk

Blanda torra ingredienser, nyp i smöret och rör till sist ner ägg och mjölk.
Idag fick smeten åka ner i stora muffinsformar och räckte då till 11 stycken. Jag trodde att de skulle gå snabbare att grädda då men jag fick ändå ha dom inne i 10 minuter på 250°.

De avnjöts sedan till en kanna te, ost och marmelad. Härliga helg!

1 kommentar:

  1. Ser fantastiskt gott ut! Perfekt till en härlig söndagsbrunch kanske? :) Skall prövas!

    SvaraRadera