måndag 12 oktober 2009

Tomten kom tidigt i år!

Det är väldigt inspirerande att blogga om mat och bak och i mitt fall har det blivit så att det blivit ännu roligare att dona i köket. Detta verkar också ha spridit sig till C som har börjat skörda kokböcker åt sin hustru. I fredags fick jag hela tre (!) stycken på en och samma gång! Bloggens makt är stor!

Det är systrarna Eisenmans kokböcker "Två systrars söta", "Vinters söta" och "Sommarens söta" som nu huserar hemma hos oss. Den första har jag spanat på ett bra tag och de andra två kom som en bonus. Allihop säljs just nu på Åhléns rea för ett överkomligt pris. Åtminstone tyckte C det... =)

Faktum är att jag redan hunnit testa ett recept från "Två systrars söta" och ge bort som present och det ska jag berätta om i nästa inlägg. Nu är det dags att sortera tvätt!

2 kommentarer:

  1. Hehe, vilken väluppfostrad man du har som förstår sig på vad man absolut behöver =).

    Har "Sommarens söta" men skulle absolut inte tacka nej till dom två övriga, kanske får man bege sig till Åhlens.

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Jepp, han är inte fy skam. =)
    Rent spontant när jag har bläddrat igenom böckerna tror jag det är "Två systrars söta" som jag kommer använda mest, där finns fullt med grejer som jag vill testa direkt men det återstår väl att se om det blir så.

    SvaraRadera