onsdag 21 oktober 2009

Dagens tips

Inget recept den här gången, bara ett litet tips. Som jag skrev tidigare håller jag på och tömmer kylen. Jag älskar när jag kan använda upp rester och slipper slänga mat. Det kan smaka knasigt men jag blir nöjd ändå. =) Igår kväll blev det till exempel en omelett på parmesan och avocado, ingen jättehit men helt ok.

Men nu till tipset. Ibland händer det att jag och C beställer hem indiskt då det tillhör något av det godaste vi vet. Oftast är det så mycket sås att jag omöjligen får i mig allt och därför får slänga en del. Men inte längre! I måndags kom några vänner på besök och de hade köpt med sig indiskt på vägen. I vanlig ordning åt jag inte upp all sås men den här gången sparade jag såsen istället och idag fick den smaksätta dagens kycklinggryta. Mums! Varför har jag aldrig tänkt på det här tidigare?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar