torsdag 19 november 2009

Årets julgodistankar

Det märks att julen börjar närma sig, var i Nordstan idag och där var all juldekoration uppe igen, känns som igår när man spatserade där igenom till jobbet varje dag. Nu går jag där inte så ofta och jag saknar absolut inte julstressen och allt folk när december kommer. Men det var inte dit jag skulle komma, jag skulle ju berätta att jag spenderat kvällen och drömt om allt julgodis jag ska göra i år! Här kommer en liten lista på sånt jag tänkte göra så jag inte glömmer.
  • knäck så klart! - kanske med någon tvist, typ chokladknäck
  • rocky road - har jag aldrig testat förr men suktat efter
  • glöggsmakande nötter - läste om det i Metro idag
  • mandelnougat - hittade recept i en gammal kokbok ikväll
  • tryffel - smak har jag inte bestämt än
  • hemmagjorda baci - min utmaning som jag inte får glömma
Vad har jag glömt? Ni som kommer att äta, vad vill ni ha? =)

2 kommentarer:

  1. Jag vet vad du har glömt;
    Vit chokladtryffel med kanel och lingon;
    http://kalender2008.pickipicki.se/2008/12/15/lucka-15-vit-chokladtryffel-med-kanel-och-lingon/

    SvaraRadera
  2. Åhh, från "Två systrars söta"! Jag kollade ju bara igenom "Vinterns söta", får ta en omgång till!

    SvaraRadera